Maisto priedų žinynas Įveskite produktą Sąrašas Produktai Priedai ir konservantai Šaltiniai Draugai Ištirti produktai   Kaip visuomenė gali paveikti gamintojus: Didžiosios Britanijos pavyzdys (15) Spalis 20th, 2009 Netrukus turėtų pasibaigti terminas, kurio metu Didžiosios Britanijos gamintojai buvo paraginti geranoriškai išimti iš produkcijos vaikų hiperaktyvumą skatinančius dažiklius. Laisva valia prisijungti prie šio kvietimo gamintojams pasiūlė Jungtinės Karalystės valstybinė maisto standartų tarnyba, įvertinusi Southampton universitete atlikto tyrimo rezultatus. 750,000£ kainavusio tyrimo metu buvo įrodytas ryšys tarp produktų, kuriuose yra dirbtinių dažiklių, vartojimo ir hiperaktyvaus elgesio apraiškų. Tyrimo duomenimis 6 dažikliai: Tartrazinas(E102), Chinolino geltonasis (E104), Saulėlydžio geltonasis FCF (E110), Azorubinas (E122), Ponso 4R (E124), Alura raudonasis AC (E129) ir konservantas natrio benzonatas (E211) gali sukelti vaikų hiperaktyvumą. Visi tyrime naudoti priedai yra leidžiami Europos Sąjungos ribose, todėl teisiškai šie priedai negali būti uždrausti. Atsižvelgus į tai, JK valstybinė maisto standartų tarnyba žengė kitą žingsnį – kartu su vartotojų asociacijomis viešai paragino visus gamintojus iki 2009 metų pabaigos geranoriškai pašalinti vaikų hiperaktyvumą sukeliančius dažiklius. Akivaizdu, jog masiškai dalyvauti akcijoje maisto tiekėjus paskatino ir viešojoje erdvėje daromas spaudimas bei visuomenės susirūpinimas. Nacionalinės Anglijos spaudos vedamieji straipsniai mirgėdavo štai tokiais pavadinimais: „Maisto standartų tarnyba kviečia uždrausti šešis vaikų hiperaktyvumą sukeliančius dirbtinius dažiklius – The independent“, „Maisto komisija kritikuoja Cadbury ir Mars, kad jie naudoja uždraustus dirbtinius dažiklius- Food Business review“, „Sainsbury laimi pirmieji atsisakę produktų su dirbtiniais dažikliais – Mail Online “ ir pan. Kampanija taip pat aktyviai vykdoma ir internetinėje erdvėje – atsirado oficialios interneto svetainės, kuriose pateikiama informacija apie tyrimą, nurodoma, kokie gamintojai jau prisijungė prie akcijos. Vartotojai taip pat aktyviai komunikuoja – interneto svetaineje „netmums.com“ nurodoma kokie prekiniai ženklai nenaudoja dirbtinių dažiklių. Kitoje svetainėje – „actiononadditives.com“ viešinami produktai, kurių derėtų nepirkti, nes juose yra bent vienas iš dažiklių. Nepaisiant to, kad reikalavimas nenaudoti hiperaktyvumą galinčių sukelti dažiklių nėra teisiškai privalomas, o remiasi tik geranoriška valia, dar nepriartėjus termino pabaigai, didieji JK gamintojai, tokie kaip „Heinz“, „ […]
    Tinklalapio nuorodos:   blog.sveikasvaikas.lt   www.sveikasvaikas.lt     sveikasvaikas.lt   ištirtas.lt   www.independent.co.uk   confectionary.food-business-review.com   www.dailymail.co.uk   www.netmums.com   www.actiononadditives.com   www.food.gov.uk   www.mars.com   www.istirtas.lt   www.nmvrvi.lt   www.telesoftas.com   login.lt   www.scientificamerican.com   apps.facebook.com   www3.lrs.lt   validator.w3.org   wordpress.org